Vad ska man få ut av en resa?

Nu har jag hamnat på hotellrummet igen, har lagt mig i soffan och när man har lagt sig någonstans är det svårt att komma upp. 

Imorse blev det iallafall en promenad på 1 h, inte det vackraste promenadstråk jag gått i direkt. Plus att det kändes som jag skulle bli påkörd närsomhelst. Tror inte att den vägen var gjord att gå på. Så ska jag ut och gå någon mer gång så blir det nog på stranden eller något. Svettigt blev det, vad hade jag väntat mig! Sen blev det frukost, världens godaste omelett.. Och så hamnade jag här igen. Nu tänkte jag att jag skulle antingen gå ut och lägga mig vid poolen, eller åka till någon strand/ in till patong. För här där jag bor, här händer det inte så mycket om man inte ska träna. Det är Muay Thai camps längs hela den här gatan som jag bor på. Jag tänkte inte ge mig på Muay Thai idag, det får bli nästa vecka kanske. 

Så nu undrar jag lite, vad ska man få ut av en resa. Jag har aldrig rest själv förut så jag vet egentligen inte. Jag har varit här i 4 dagar nu, och egentligen inte gjort så mycket.. Tränat, badat och solat och ätit gott! Men endå känner jag mig stressad att jag måste hitta på mer saker, fast för vems skull då? Är det bara för att man borde göra det när man är ute och reser. Ja självklart ska man se sig om, men eftersom jag ska vara här i 7 veckor så behöver jag inte stressa med att göra allt detta den första veckan. Jag känner att jag måste skriva det så jag själv kan läsa det och inse. 

Som sagt, denna gata jag bor på/ hotellet jag bor på är inte de mest livligaste. Väldigt skönt i och för sig. Men det blir lite långtråkigt när man åker själv som jag. Jag har träffat många som åker själva (mest killar) , men de är mest här för att träna. Då menar jag 4-5 h om dagen, Varje dag! Och när de tränat klart så äter de och sen sover! Det är vad de är här för. Vissa är här i kompisgäng och tränar men också för att dra ut och ha kul. Och jag känner inte riktigt att jag vill hoppa på dem och säga "hej ska vi umgås" (dessutom är de också killar) inte för att jag har något emot killar direkt.. Men ni hajjar! 

På onsdag kommer iallafall Sandra, en tjej jag gick i skolan med. Hon och hennes kille ska också träna. Så det ska bli jätte kul att träffa henne. Och äntligen prata lite svenska, för här där jag är har jag inte träffat en enda svensk.. Helt sjukt! Nog om allt pladder.. 

Nästa vecka blir det mer träning och på tisdag ska jag testa på Big buddah run. Kan bli sjukt! 4 km backe.. 

Hade inga roliga bilder! Ha en bra dag :) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0