Vi står på toppen, men vill längre upp..

.. Väskan full med diamanter, men vill ha guld, All tid i världen men slösar inte en sekund, Aldrig nöjd!

 

Det där är text från en låt som heter "Aldrig nöjd" med Joakim Gissberg. Den låten skickade min kära vän Niccole till mig och sa LYSSNA PÅ DEN HÄR, och jag gjorde inte det. Fick igen en länk från henne med den låten och hon skrev LYSSNA PÅ DEN.. Gjorde väl antagligen inte det då heller.. När jag satt i bilen på väg ner till Skåne så fick jag den igen, då skrev hon "Nu är det du som lyssnar på den här". Och då föll jag pladask för den. Texten stämmer så väl in på hur jag lever mitt liv för det mesta. Aldrig nöjd! Så nu uppmanar jag ALLA som läser detta inlägg att gå in på den här länken https://www.youtube.com/watch?v=hK5yNlabNiI och lyssna på den, och reflektera över texten. Tänk till en sekund, hur lever du ditt liv?

 

Varför lever man såhär då? Varför är man aldrig nöjd? Jag kan helt ärligt säga att det finns alltid någonting jag tänker på som jag inte är nöjd över och visst kan det få vara så ibland, att man inte är 100 procent nöjd över allt man gör. Varför göra allt så svårt egentligen? Varför ha så höga krav hela tiden? Anledningen till att jag tar upp detta och väljer att skriva om det är för att jag tycker livet är för kort för att gå runt och tänka att man inte är nöjd över saker, Gör man sitt bästa, så får det faktiskt räcka. En ännu värre sak är att tänka i framtiden hela tiden, man tänker på nästa helg innan den här helgen inte ens har tagit slut, man tänker på vad man ska göra imorgon efter jobbet när jag fortfarande är kvar på jobbet idag, osv.

 

Att leva i nuet, Carpe Diem.. Det är fan inte så dumt alltså. Att stanna upp, fundera och tänka efter på vad som faktiskt är bra med det som sker just nu. Till exempel, när man sitter vid frukostbordet en lördagsmorgon, åh vad härligt det är med den där kaffe koppen i handen tillsammans med tidningen.. Nej då ska vi börja fundera på vad vi ska äta till middag istället för att njuta av den där stunden på morgonen. Istället kanske man kan fundera ut det innan man ens sätter sig vid frukostbordet, man tar fram köttfärsen så man kan göra köttfärssås och sen sätta sig och njuta med en kopp kaffe, eller så spar man den där funderingen om middagen till efter frukosten. Babbel babbel, men ni kanske förstår mitt syfte?

 

Livet är för kort, vi lever bara en gång osv. Om vi lever livet rätt och som vi vill så räcker det med att bara leva en gång.

 

Ibland får jag ryck och behöver skriva av mig, hoppas det blir så lite oftare :)

 

 



Kommentarer
Suzann

Du slår huvudet alldeles på spiken, vi är alldeles för duktiga på att gå omkring och inte vara nöjda! Satt och pratade med en väninna förra veckan om just detta ... just i det sammanhanget kom det upp för att en del människor frågat oss efter Floridaresan var det bär av nästa gång och om det kommer ske snart eller när vi ska återvända till Florida för nu är vi väl helt "hooked" på att resa! Men vi njuter fortfarande av den resan!!! Och vi njuter fortfarande av vår Cypernresa med er! Och vi är fullkomligt nöjda.
För att inte tala om mitt födelsedagsfirande och er överraskningsankomst:) Här kan vi verkligen prata om att vara nöjd och njuta av stunden! Jag ler fortfarande, även om jag också måste tänka på middagen, jobbet och vad som komma skall.

Du har så rätt i att vi ska vara mer medvetna om nuet och njuta av stunden. Det är viktigt att fånga dagen, den kommer aldrig igen.

Lev väl och ha det riktigt fint!
Kramar
Suz

PS. Och nu ska jag lyssna på låten:)

2014-04-06 @ 19:20:37
URL: http://vardagssaker.blogspot.se
Jossan

Jätte bra skrivet Amanda! Du är så duktig på att formulera dig, och vacker är du också!

kram!

2014-04-08 @ 15:22:06
URL: http://jholmgren.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0