Energinivåstatus: hög

Igår hade jag så fruktansvärt mycket energi. Kanske efter två vilodagar (okej, 1 vilodag), jag gick upp ordentligt, käkade lite yoghurt och banan och nötter. Gick iväg på Bodyfit. Där fokuserade vi på core och cardio. Massor av magövningar (det gillar vi). På eftermiddagen, ett crossfitpass.. 



Jag klantade till det lite på slutet. Jag tänkte att man skulle avsluta med att springa. Så när alla var klara så körde jag igång med mitt sista varv, bara det att då kom jag på att jag redan sprungit tre varv. Mer träning för mig, dessutom fick jag lite credit för det också. Det stod med på tavlan och i slutet sa han "och en applåd för Amanda som sprang 4 varv" så det blev lite kul iallafall. Efter träningen var jag absolut inte hungrig. Jag vet att man måste äta direkt efter träning, så det blev frukt och proteinshake. Gick hem och duschade lite snabbt, sen iväg på massage.. Hur fantastiskt som helst! Jag var inte lika öm i musklerna denna gång som förra veckan. Så det gjorde inte lika ont denna gång. När vi var klara och satt och drack té efteråt. Så kommer det en kvinna fram och tittar på mina tår. "Is it from boxning?" "No, fotball" svarar jag. För er som inte vet det så får jag alltid blånaglar när jag spelar fotboll. Så båda mina stortår blev blå, och nu har naglarna lossnat, eller halva nageln har lossnat! Så det ser förskräckligt ut. Och då satte hon sig på en pall och började fixa mina tår. Så snällt! Sen gick jag hem, simmade 10 vändor i poolen och efter det sprang jag i 35 minuter. Förstår ni vad jag menar med energinivåstatus hög då? Helt sjukt vad med energi jag hade. 

Och typ 3 minuter efter det att jag sprungit klart, så öppnade sig himlen och åskan kom. Det piskade i backen, aldrig sett så mycket regn. Och jag var så glad att jag kommit tillbaka efter springturen. Jag filmade lite, men kan inte lägga upp filmer här, men för er som har instagram är det bara att gå in och kika där: amandagrahn heter jag där. Somnade direkt sen när jag kom hem. Och nu vaknade jag innan klockan av att magen kurrade. Lite mellanmål intaget och nu laddar jag för Big Buddha run som är om 1h. Jag har en tid jag vill slå men jag tror inte att jag klarar det. I will let you know how it goes. :) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0