Similan Islands, som att hälsa på i ett akvarium

Dagen började tidigt, uppstigning 05.15 isch. Vi blev upphämtade straxt innan 06.00, en två timmars bilfärd hade vi att vänta oss, vi åkte till Khao Lak(tror jag). Åkte förbi, memorial garden från tsunamin. Hemskt! Väl framme fick vi lite kaffe och två rostade mackor, med smör och marmelad. Tog med mig en banan som tur var. Dock var jag fortfarande hungrig men jag får skylla mig själv eftersom det faktiskt stog "breakfast is not included" men vi fick mackor iallafall, sjysst! Sen vidare ut till speedboaten som skulle ta oss ut till öarna. 1 h och 10 minuter. Jag, Julie och Ulrika (en svensk tjej och en dansk tjej som jag träffat på här) satt längst fram med tre italienare. Vinden blåste så skönt i håret, man satt ganska bekvämt, solen sken lite lätt, och det var så härligt  att bara sitta med stängda ögon och fundera på allt mellan himmel och jord. Just love it! Sen blev vågorna lite större och vi flög lite mer. (Har lite blåmärken idag faktiskt) första stopp, snorkling! På med simfötterna och cyklopet så kör vi. Javisst! Jag hoppade i vattnet och kände mig som liten 6 åring som inte kunde simma. Det var verkligen så ovant för mig att ha simfötter på sig, jag måste ha sett rolig ut! Mycket häftiga fiskar såg vi, guiden sa hela tiden. "Want to see Nemo, follow me" ja visst tänkte jag, jag vill se Nemo.. Vänta bara 1 timme tills jag tagit mig till där du är. Jag flöt runt som en kork, fattade inte alls hur jag skulle göra. Njöt inte så mycket som jag borde, hade mest panik över att jag inte fick snurr på hur jag skulle göra med mina nya fötter. Guiden sa igen "want to see this fish (kommer inte ihåg namnet)" och då tänkte jag, "jag har ingen aning om vad jag redan sett för fiskar, fisk som fisk" så jag tog av mig hela paketet och gick upp på båten igen. Väl däruppe ser jag att en av italienarna måste ha tagit mina trosor, fast jag inser snabbt att jag har faktiskt inga vita trosor. Han hade tagit på sig vita speedos. Det såg fruktansvärt roligt ut och jag tyckte till en början att han va dösnygg, ni vet bruna ögon och mörkt hår och gyllenbrun kropp (och hårig som en apa), men när jag såg den där bruna kroppen i vita trosor så ändrade jag uppfattning. (No efens pappa, jag vet att du gillar speedos). Man får såklart ha vad man vill på sig och jag tror säkert att detta handlade om fåfänga. Vem vill inte ha mycket sol på benen? Det vill iallafall jag :) 





Sen åkte vi vidare och stannade till på en till ö, och där fick vi gå av och kolla runt lite. Vi gick upp till the view point, och vilken fantastisk utsikt! Lovely! 









AWESOME!! Eller hur? 

Sen var det dags att åka vidare för lite snorkling igen. Och nu var det som att någon bytt ut mina simfötter (eller bytt ut mig) för helt plötsligt fick jag snurr på hur man gjorde, allt bara flöt (fattar ni? Flöt) haha.. Och nu kände jag verkligen det här lugnet som finns under ytan som alla pratar om. Som att jag var på besök i ett akvarium.. Stora fiskar, små fiskar.. Häftigt var det! Och man stannade upp och bara tittade så såg man fler oxh fler fiskar som man inte såg från början.
Efter detta: lunch!!! Väldigt hungriga vid detta tillfälle. Slängde i mig maten. 




Det var det som hände igår :) det tog hela dagen men det var så härligt! 

<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0