Vem är jag att sitta här och säga hur du ska leva ditt liv?

Vem är jag att skriva massa bra ordspråk om att man ska vara glad för att man lever eller att man ska älska livet osv. När jag aldrig blivit drabbad av någonting hemskt som skulle kunna få mig att hata livet. 

Det finns så många människor där ute som har förlorat sin mamma, pappa, bror, syster, dotter, son, eller kanske hela sin familj. Förlorat sitt hem, sitt ena ben. För att inte tala om den där jävla sjukdomen cancer. Det finns så jävla mycket hemskt där ute, och varför vissa blir drabbade och vissa inte det har jag ingen som helst aning om, men det skulle vara rätt intressant att ta reda på. Det jag vill komma till är att jag blir så imponerad av dessa drabbade människor som förlorat någon eller något, att de fortfarande har en livsgnista. Om inte annat så tänder de en ny livsgnista och håller den vid liv eftersom den förra slocknade. 

Jag är väldigt positiv till livet, jag älskar mitt liv och jag har ett bra liv. Jag är också väldigt lyckligt lottad som haft det väldigt enkelt här i livet, och varför är jag så lyckligt lottad att inte bli drabbad av något alls när vissa mister hela sin familj? Är det för att jag är svag och att Gud inte tror att jag skulle klara mig ensam? Och att alla de som förlorar någon närstående är starka individer som klarar det? 
Det är ju någonting som man kanske inte finner något svar på. Men jag är också väldigt tacksam för allt jag har, jag är tacksam att jag är frisk osv. Jag tycker det är viktigt att fundera över hur sitt liv ser ut, och oavsett hur det ser ut, så tror jag kanske att det alltid finns något som man kan vara tacksam över, det kanske är så man överlever även i svåra stunder? Nu börjar jag låta religös ;) 

Anledningen till hela den här texten, om man nu kan kalla det för text det är mer tankar som poppade upp i min skalle och jag kände att jag behövde skriva ner dem, är för att jag kollade på en dokumentär om tsunamidrabbade familjer. Grät mig igenom hela dokumentären, men wow vilka människor!! 

Nu ska jag sova, ta hand om er ❤️


Kommentarer
Kikki

Bra med tankar. Älskar dig <3

Svar: Älskar dig också 💕
Amanda Grahn

2015-01-12 @ 11:52:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0