Rutiner

Godmorgon Sverige :) 

Det här med rutiner, jag har ju alltid haft typ samma rutiner hemma.. Ni vet man går upp-äter frukost-åker till jobbet-går på fika rast- jobbar lite till-äter lunch- jobbar lite till-slutar jobba-åker och tränar (eller något annat, typ jobbar lite till) -äter middag- åker hem- sover REPEAT i 5 dagar! Sen kommer då helgen, och då är det lite mer ledigt, man gör lite som man vill.. För man är ledig! Och det som jag precis kom på är att jag har ju faktiskt helg, i sju veckor! Herregud så långt har jag inte tänkt.. Och jag gör som jag vill hela tiden. Rutiner behöver man ju iallafall, eller iallafall jag. För annars orkar man inte med till slut. Det var som en kille sa, det tar ett tag innan man hittar en rutin som man kan hålla fast vid och som man gillar. Fast å andra sidan, man behöver inte göra samma varje dag för tusan, vi är lediga! Bara man tajmar in måltiderna rätt i förhållande till träningen så behöver man faktiskt inte mer rutiner än så.

Tex. Imorse var det Yoga igen, men det kommer jag inte orka göra varje dag, (07.00 börjar den) det vet jag redan nu! Men då kanske det blir varannan dag eller när jag  känner för det. Som min fina Kusin skrev när jag beklagade mig över Yogan, "ge det en chans till" och jag hade faktiskt tänkt att göra det, så jag gick dit imorse, mycket mer avslappnande denna gång! Så härligt och bra för kroppen med alla övningar. Så jag lovar att fortsätta att ge det en chans och gå dit fler gånger för att se om det känns lättare. 

Efter Yoga blev det Body fit. Idag var ser squats och puschups i olika former. 10 olika övningar, 1 minut på varje och 3 varv. Mina armar var som gelé, och värre kommer det bli. I eftermiddag har jag som ambition att gå på cross-training pass. Vi får se hur jag känner mig. (Bodyfit och crosstraining är båda crossfit, tror inte att de får kalla det för det bara) 

Ja och nu blir det nog några vändor i poolen :) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0