Big Buddha run

4,2 kilometer uppförsbacke, med bildäck på axeln (inte hela vägen, men jag bar det en bra bit) så kul och höjden av lycka var elefanterna längs vägen, så fina! Dock så tyckte jag synd om dem, men jag tycker synd om alla hela tiden och så kan man inte hålla på. Jag fick så dåligt samvete när jag beställde roomservice härom dagen och så började det ösregna.. Stackars två kvinnor som kom bärande med maten, en med paraply över maten. Och när de kom in det första jag sa: IM SOOO SORRY! (Som att det var mitt fel att det regnade) men de är lika glada som alltid, de ser iallafall ut så. Fick så dåligt samvete.. 

Tillbaka till the big Buddha, en annan dag ska jag ta taxi dit så jag kan gå in i den. (We we're not dressed properly) 

Jag har aldrig blivit så svettig som jag blev, det var så skööönt! Älskar svett :) 

Tiden var absolut ingen bra tid, men jag gick mest.. I de värsta uppförsbackarna är det lika bra att gå.. Man förlorar massor med energi när man springer och det går inte mycket fortare än om man går. På de plana delarna försökte jag springa. Sista biten var jag däcket. Det var faktist inte så farligt som jag trodde, slängde man upp det på axeln var det ganska lätt. 

Alla vi sprang/gick förbi skrattade åt oss, eller de som körde förbi i bilar. Skulle jag stå på sidan och kolla skulle jag förmodligen göra detsamma, jag skulle tänka: vilka idioter som springer i den här värmen. Men det sjuka är att jag tyckte inte att det var så farligt, värmen var inte det jobbigaste, den kunde man handskas med. När det var som brantast var väl det som var värst, när det bara suger i benen (Hatkärlek). 

Nu därimot är jag helt slut. Men jag kommer definitivt att göra det igen nästa vecka. Alla peppade varandra och det var nog mycket det som gjorde att jag tyckte att det var så kul. Alla hjälptes åt med däcken och frågade om det gick bra, osv! Skulle jag göra det där själv så tror jag inte att jag skulle tycka att det var lika kul. 

Jusste, igår var jag och kollade in Chalong Temple (tror jag) , jag såg faktiskt inget namn men jag vet iallafall att det inte var i Bangkok! Det var jätte häftigt men det var samma här, jag var inte ordentligt klädd så jag gick inte in. Får gå dit någon mer dag och ha kläder i ryggsäcken! 

Puss och kram ta hand om er, för det gör jag :) 
Lite uppladning imorse :) 




Jag tog inga kort på elefanterna för jag tänkte att vi endå skulle gå ner och så kunde jag ta kort då! Men när jag kom upp så stog våra minibussar där, så det blev en dålig bild genom fönstret! 

Snyggaste linnet :) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0