Kantarell och spenatpiroger

 
När jag var och handlade för några veckor sedan så gick jag förbi frysdisken och såg att det var billigt med smördeg. Tio små plattor att baka ut. Tio kronor kostade dem, jag köpte dem och slängde in igen i frysen. Ikväll kom jag hem skapligt tidigt och jag bestämde för att göra en ordentlig matlåda. Kollade i frysen och hittade dessa. Plus att jag hittade kantarellerna vi plockade i höstas. Kollade upp recept, sökte även på om man kunde ha i spenat. Fanns många recept på det med så det måste vara gott, tänkte jag. Vi hade det också i frysen från landet, (Farmors?). Fräste kantareller, spenat och lök. Gjorde stuvning, i med lite vitlök och salt och kavlade ut plattorna och i med fyllning, vek ihop, pänsla på ägg och in i ugnen i 12 min, ca. Klart! Trodde aldrig att jag skulle göra piroger, jag som aldrig ens gillat det, Billys piroger... När man gör själv, med vad man tycker om är det en annan sak!  Det blev en billig måltid och jätte god! Känns lite lyxigt faktiskt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0