Ett "litet" inlägg

Ja, ett litet inlägg med text kanske vore på sin plats (vet några som blir glada nu). Melodifestivalen är slut och jag sitter i soffan och tar det lugnt. Sebbe drog iväg till en kompis för en timme sen och kommer väl hem sen, mig gör det inget, jag kollar lite klipp på datan och kollar in Midnattsloppet. Jag tänkte anmäla mig ikväll men kom på att jag glömde bankdosan hemma. Jag anmäler mig i veckan. Det är den 17 augusti så det är ett tag kvar, (säger jag nu och så flyger tiden iväg endå). Konstigt att springa så sent på kvällen, tror att starten var 21.30. Det är roligt att ha något att se fram emot
.
Högskoleprovet tänkte jag också anmäla mig till idag men det får bli i veckan det med. Högskoleprovet är den 6 april och sista anmälningsdag är den 15 februari. Det är helt otroligt vad fort det gått sedan jag skrev det sist. Jag som trodde jag skulle hinna träna massor. Lite hinner jag iallafall, det är en då två månader kvar. Som tur är så är det det bästa resultatet som fortfarande gäller. Nu när jag skrivit provet en gång så vet jag iallafall hur det är upplagt och ungefär hur lång tid man kan lägga på varje uppgift osv. Denna gång lär jag kolla in lite gamla prov och göra dem och kolla in lite tips, samt läsa boken som jag köpte förra året.
 
Veckan som varit har ungefär bestått av samma saker som vanligt. Jobb och lite träning när tiden finns. Jobbar rätt mycket (lite för mycket kanske), men det är trevligt med pengar och att kunna spara till framtida planer. Denna månad blir det lite mindre jobb iallafall. några lediga kvällar i veckan får jag nu, välbehövligt.
 
Veckan som kommer består av:
Måndag: Jobb, planering, personalmöte och skivstång/spinning pass.
Tisdag: Jobb, Jobb + övernattning
Onsdag: Ta med barnen till dagis, Jobb + jobb
Torsdag: Jobb, Träning, Föräldrarmöte
Fredag: Skjutsa mamma och pappa till Arlanda, Jobb, Träning och sen kanske få till en middag med mina söta bröder (yeah, you wish)
Lördag: Eventuellt fotboll (?) har inte kollat upp ordentligt än, kanske ska spela lite cup, haha!
Söndag: Sovmorgon? Jobb på kvällen, sen kommer nog mamma och pappa med buss från Arlanda till Uppsala så åker de med mig hem. Maybe.
 
Jag som nyss tänkte att jag hade mycket ledigt i veckan. Det har jag egentligen, det ser bara mycket ut. I helgen ska jag försöka få till en träff med vänner också. Kanske går att ordna.
 
Att planera är mitt kall, jag älskar att det står massor i kalendern. Jag kanske är lite av ett planeringsfreak ibland, men det är kul. Jag gillar att ha koll på saker. Även om det inte alltid ser ut så, till exempel så ser det alltid ut som skit i mitt rum, fast jag har koll. jag vet precis i vilken hög saker ligger. Jag har faktiskt koll på papper, i en pärm. men det mesta ligger bara i pärmen, om man lyfter den så ramlar allt ur. Men jag har koll. När jag lagar mat/bakar/brer mackor/vispar/tvättar/duschar kan det verkligen se ut som att jag inte har koll eftersom jag grisar ner nått så fruktansvärt, Morberg brukar mamma kalla mig, det kanske ligger någonting i det. Men jag har koll, och resultatet blir oftast bra, thats the point right? Jo en sak till, vissa dagar kan jag känna att så fort jag öppnar munnen så låter jag bara så dum, det kommer bara ur crap ur munnen. Det finns ingenting vettigt i det jag säger, eller så stammar jag, eller så säger jag fel ord i fel sammanhang, avancerade ord som inte alls betyder det jag trodde. haha.. Jag skrattar bara jag tänker på vad jag ibland säger och kommer på efter att, hmm vad sa jag egentligen. MEN jag är egentligen rätt klok och jag önskar att jag kunde prata lika bra som jag kan tänka, för tänka det är jag jävligt bra på. Men det är ju ingen som hör mina tankar. Självklart så spelar situationen roll, blir man nervös så blir det helt plötsligt lite jobbigare att prata.
 
Detta inlägg handlade om väldigt mycket olika saker men jag känner att jag har lite flow så jag skriver på om allt jag kommer på. Istället för att göra ett nytt inlägg om varje sak jag kommer på, för då har jag glömt bort hälften vad jag tänkte att jag skulle skriva.
 
Jag tror att detta får duga så länge. Hoppas ni inte dör av tristess nu när ni läser detta, men jag tycker att det blev ett bra inlägg och vem vet, kanske kommer det ett inlägg snart igen, eller så får man vänta..
 
Ha det gött! Sleept tight :)
 


Kommentarer
Niccole

Åh vad jag älskar dig! Du är så rolig ! Kan hålla med om att jag är
Bättre på att tänka än att prata också!
När ska vi hinna ses nu då?? <3

2013-02-03 @ 08:45:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0