Dessa härliga söndagar

Jag kanske ska satsa på en söndagsblogg. Förra veckan blev det lika som denna vecka, ett söndagsinlägg. Denna helg har jag varit här hemma i Roteberg. Kände att jag behövde vara hemma och ta det lugnt och fixa och trixa. Jag tänkte inte berätta om hela helgen utan bara om idag. Jag gick upp vid tio. Bakade frukostbröd, muffins till fikat senare och gjorde våffelsmet till lunch. Jag väntade på mina vänner från Stockholm, medan jag väntade på dem så tvättade jag bilen och krattade löv. Åt lite lunch och sen kom dem. Vi gav oss ut i skogen, behövde inte ta många kliv fören vi hittade trattkantareller. Efter ett tag ser jag min moster och hennes man i skogen. Helt galet att vi träffade på varandra där. Jag, Mickan och Elin hittade galet mycket svamp. Så det jag har gjort hela kvällen kan ni ju gissa, rensat! Krattade lite mer löv och städat har jag också gjort. Har känt mig väldigt aktiv idag. När mamma gjorde mat (by the way så gjorde hon världens godaste mat ikväll) och jag rensade svamp, hör vi hur någon kommer in genom dörren. Vem är det då, jo Sebbe. Jag blev så glad. Vi skulle inte ses den här helgen eftersom han skulle hålla på i lägenheten och jag ville hålla på hemma. Super mysigt att han kom. Nu ligger vi i den nybäddade sängen och ska snart sova. Det bästa av allt är att jag får krama om honom hela natten.
 
En till bra söndag. Vi hörs nästa söndag då, eller kanske tidigare. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0