I huvudet på Amanda

Det finnt så mycket man kan göra här i livet. Tänk vad mycket jag vill göra. Frågan är bara vad man ska göra först. Ett till år har snart gått. (6 veckor kvar). Det känns som att jag inte gjort någonting på detta år, men saken är den att det är ju faktiskt inte bara det som vi gör fysiskt som spelar roll. Det psykiska har också en stor betydelse, och jag kan säga att jag har vuxit som människa det senaste året, (framför allt inom jobbet). Jag har tagit mer ansvar och fått starta upp en barngrupp med två andra. Fantastiskt! Snart känner jag mig färdig med de söta små barnen -hur man nu kan känna sig färdig med sådana små sötnosar-, men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Jag älskar barn och det har jag alltid gjort, och jag längtar verkligen till den dagen det är dags att skaffa egna. Men som jag sa, så finns det så mycket jag vill göra innan det. Det kommande året har jag tänkt att beta av några saker.
 
Jag har bestämt att jag ska göra saker som jag tycker är läskigt. Några saker har jag ju faktiskt gjort redan.
1. jag har tagit körkort, (för 2 år sedan) det trodde jag verkligen aldrig att jag skulle klara.
2. Skaffat mig ett heltidsjobb och har haft fast tjänst där nu 1 år.
3. Skaffat två extra jobb hos två familjer som jag älskar. (De verkar gilla mig rätt mycket också)
4. Skrev högskoleprovet även fast jag inte alls gillar att skriva prov och plugga. (särskilt inte matte) Fast efteråt så tyckte jag faktiskt att det var kul, och jag ska göra det igen.
5. Sökte till Uppsala lucia, efter mitt fiasko luciatåg när jag gick i sexan som jag sjöng solo på så tänkte jag väl aldrig att jag skulle söka till Uppsala lucia, där jag är med i tidningen varje dag och på internet. (Jag hade faktiskt glömt om luciatåget i 6an, mamma uppfriskade mitt minne)
 
Listan ska bli längre :)
 
 
"Det är så bra med mig, jag kan så mycket" /Lotta på Bråkmakargatan
 
 


Kommentarer
Suzann

Hej Amanda!
Du är en toppentjej och det är väl klart att familjerna älskar dig också!
Tycker du är väldigt duktig som klarar av en massa saker du tycker är läskiga, men se till att få in saker som du tycker är roliga också. Bra när man känner att man vuxit och då ska man absolut se till att även göra saker där man slappnar av och känner sig hemma.
Ett jättestort grattis till att du kom med i luciagänget! Vi röstar från alla datorer vi kommer åt:) Oavsett hur det går kommer du att vara en tillgång i skaran av kandidater! Med ditt glada humör och ditt goa sätt att vara bidrar du med massor till gruppen.
Lycka till med allt du bestämmer dig för att göra!
Kramar
Suz

Svar: Hej Suz!!
Tack snälla du :) , Absolut ska jag se till att göra saker som är roligt också. Hoppas ni mår bra allihopa!! Kramar
Amanda Grahn

2012-11-18 @ 12:47:39
URL: http://vardagssaker.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0