Trodde aldrig arbetsdagen skulle ta slut

Idag har varit en seg dag, eftersom det är påsklov nästa vecka så hade vi påskfirande idag med påsksånger och leta påskägg. När det blir ändring i rutinerna så borde dagen gå fortare, men idag gick den långsamt. Det har varit en bra dag även om den var seg. Nu sitter jag och väntar på att Sebbe ska komma. Ikväll ska jag laga maten, det blir japanskt. Haha :)

Ett barn sa idag när vi skulle äta frukt.
Barnet: Jag vill ha banan.
Jag: det finns ingen banan, jag är ledsen.
Barnet: varför är du ledsen?

Så himla söta och de tar verkligen en på orden.

Härom dagen så skulle vi klä på oss och gå ut och ett barn ville ha en tjock jacka på sig när de var varmt ute.
Hon kom till mig och sa: Amanda jag vill ha den här jackan.
Jag: nej den är varm, ta den här jackan istället.
Flickan känner på jackan och säger: Amanda, den är inte alls varm.

Snacka om att ta en på orden, hon kände på jackan och såklart att den inte var varm, varför sa jag så? Haha!

Jag älskar mitt jobb, trots att det är kämpigt och stressigt ibland :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0