Uppskattning

Jag blir så glad när folk visar uppskattning för saker jag gör för dem. Det kan vara något så simpelt som att någon tackar när man stannar för dem vid ett övergångsställe. Jag blir så glad när folk tackar. Då känner man sig lite extra peppad att stanna nästa gång.

Några som är bra på att visa uppskattning är min gamla skola. Cultus gymnasieskola. När jag gick där så ställde jag ofta upp på att vara med på Öppethus och övningar eller liknande. För att vi ställde upp så fick vi en biobiljett. Det är så viktigt att man visar uppskattning, en biobiljett kanske man inte behöver men de har alltid varit så bra på att visa uppskattning för det som man gör.

Förra veckan så var jag med på Öppethus för nya elever. Även om jag inte går där så fick jag förfrågan om att komma dit och prata lite med alla. Jag hade inte förväntat mig någonting för att jag skulle komma dit, jag tyckte bara att det skulle bli kul att träffa alla lärare. Jo mat hade jag förväntat mig och det fick jag, så jag var otroligt nöjd med det. Men idag så kom ett brev från Cultus. Gissa vad det var? Såklart en biobiljett. Så himla gulligt. Jag saknar verkligen alla mina fina lärare.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0