ledighet

Jag trodde aldrig att jag skulle uppskatta ledighet så mycket. På fredag är jag ledig från jobbet och det är så skönt. När jag gick i skolan så hade man ledig lite hela tiden kändes det som, påsklov hit och sommarlov dit. Det existerar inte ens när man jobbar. Kanske fyra veckors semester om man har tur. Jag trivs så bra med detta även om man inte är ledig lika mycket. Jag minns hur de som är äldre än jag sa "ta vara på den här tiden nu när ni går i skolan" Det är inte så lätt att ta vara på någonting när man inte vet hur det kommer att vara efter studenten. Jag visste inte hur det skulle vara att jobba heltid. Men jag tycker att jag njuter mer nu än när jag gick i skolan. Jag kände ångest varje dag över skolarbeten som jag inte gjorde. Hade jag prov så kände jag hela tiden att jag borde plugga mer, osv. Jag vill plugga vidare en dag, eller iallafall läsa en kurs eller liknande. För jag vill bli någonting, någonting som jag tycker är roligt.


Godnatt!


Den här dagen, är en dag jag aldrig glömmer!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0