Hur kunde jag missa det?

Jag och mamma tittade på "Mot alla odds" På Svt. Det handlar om ett gäng funktionshindrade som är i Afrika och vandrar. Mamma säger " hon är tydligen död nu" Jaha, tänkte jag. Undrar vem det var. När de intervjuade henne så kände jag igen hennes röst och hur hon pratade. "MEN VAFAN HON KAN INTE VARA DÖD" säger jag chockat. Jag vet precis vem hon är. Hon hette Madelene Lundgren och hade en föreläsning på vår skola. Jag tänker en gång till att det absolut inte kan vara hon. Jag gick in på hennes blogg och såg att hon gjort ett inlägg den 18 oktober 2011. Det kan inte vara hon. Men konstigt nog så har hon inte uppdaterat bloggen och hon gör det varje dag. Jag googlar hennes namn och får bara upp en massa rubriker. "Mot alla odds deltagare död" "Madelene Lundgren gick plötsligt bort" Men va?? det här är inte sant. Madelene fick canser när hon var liten, cancer i benet. Hon kämpade med det där benet och opererade in en protes. Till slut så blev det bestämt att benet skulle amputeras. Hon kom till Cultus och hade den bästa,roligaste,sorligaste föreläsningen man kan tänka sig. Jag satt hela tiden och tänkte "Jag vill vara som henne" Hon verkade vara världens härligaste person. Jag träffade henne bara den gången, vi pratade lite med henne efterråt och skrev till henne på bloggen hennes. Hon verkade vara en sådan person som alla skulle behövt. När hon klarat av cancern, amputerat benet och lärt sig leva med det och bli en grym människa, så dör hon i en ridolycka. Det är så hemskt. Jag är mest chockad över hur jag kunnat missa detta. Det här hände i oktober, det är 3 månader sedan det hände. Fy så tragiskt, jag lider verkligen med hennes anhöriga. Jag tror att Madde gav så mycket glädje och kärlek till alla människor runt i kring henne. Livet är så jävla orättvist, Madde blev 26 år. 26 jävla år. SJUKT!  Vila i frid Madelene Lundgren.

Gå in på hennes blogg, jag lovar att man blir glad av att läsa det hon skriver. www.supermadde.se 





Kommentarer
isis

men gud det har jag också missat! hur kan vi ha missat det?? men fy va tråkigt, hon var en riktig klippa.

2012-01-26 @ 14:19:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0