En utekväll i Uppsala

I Lördags var vi ut och åt mat på Basilico, så gott! Efter det traskade jag och Sebbe till Terassen där det var ganska mycket folk men vi hittade en plats att sitta på en stund iallafall. Efter ett tag så ser jag att Freppa och Bjellan traskar in där. Jag visste inte att de skulle komma så det blev en liten överraskning. Vi gick till baren för de skulle köpa någonting att dricka, när vi står där så kommer det upp två stycken till bakom mig, Robin och Robin. De kommer också från Stockholm och jag hade ingen aning om att de skulle komma. Så det blev jag och grabbarna :)

Eftersom att det var så mycket folk på Terassen så gick vi vidare till Bullit. När jag visar mitt leg, säger vakten "Jaha, är du 92a det är 23 årsgräns här" och han ger tillbaka mitt leg och vi går in. Lite senare så ska mina kompisar komma in som är födda 92 och 91. Då tittar han på deras leg och säger nej tyvärr det är 23 årsgräns här. Så stänger han dörren framför näsorna på dem. När jag går ner och frågar varför dem inte får komma in så säger han bara, "det är 23 här, vi är hårda på det" Jag skrattar lite lätt och går upp igen. När vi ska gå vidare mot Saluhallen så är mina kompisar redan inne där. När jag visar mitt leg så säger han bara. "Ledsen men det är 21 här" Då säger jag att mina kompisar redan är inne och dem är 20. Då säger han åt mig att gå vidare och flörta med killen som har hand om gästlistan, och Sebbe pratade med honom och det var inga problem alls. När mina andra vänner som också är 20 år ska komma in, så kommer de inte in hos någon av varken Vakten eller han som har hand om gästlistan. Det jag vill komma till är att det är så konstigt att de har en åldersgräns när de endå väljer vilka de vill ha in. Har man en åldersgräns så tycker jag att man ska hålla den, annars kan man lika gärna skita i det.

Kvällen som helhet var mycket trevlig. Träffade många människor :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0