6 veckor

Jag har varit ledig i 6 veckor nu, eller ja.. 5 veckor. Jag jobbade första veckan på semestern och tog en extra vecka ledigt efter semestern så det blev totalt 5 veckor ledigt. Det har varit helt underbart skönt att för första gången kunna vara ledig och få betalt. Det kallar jag verkligen för lyx. Av mina 6 veckor så har jag och Sebbe haft 3 veckor tillsammans. Det har varit helt underbart, att kunna få vara tillsammans så mycket är verkligen ingen vardag för oss. Därför kändes det extra tråkigt när han åkte hem för två timmar sedan. Den här sommaren har varit underbar, inte om man räknar med vädret men det gör jag inte. Allt annat har varit underbart, har träffat så mycket härliga människor, semestrat med min fina familj och träffat mina vänner. Men jag måste säga att det ska bli väldigt skönt med fasta rutiner igen, att äta ordentligt och inte slarva som man lätt gör på semestern. Att ha sin matlåda varje dag. Att man har sina arbetstimmar att göra varje dag. Men när man har jobbat ett tag och det börjar bli kallt och ruggit så kommer det en liten form av höst depression, ofrivilligt. Jag har tänkt att jag ska försöka komma på allt som går för att det inte ska hända, för det är det värsta jag vet. Att må dåligt över något som man inte kan göra någonting åt. Man pratar om att man ska se positivt på allting. Det är inte alltid det lättaste, man kan inte tycka att kyla och regn är kul jämt. Men med tanke på vilken regnig sommar vi haft så bör vi vara ganska vana vid regnet vid detta laget. Jag hoppas att det blir en fin höst, det skulle verkligen vara pricken över iet. Härligt höst väder är faktiskt inte så dumt.
 
Mina to do things i höst:
 
x Söka ett extra jobb, för att få lite erfarenhet av någonting annat. Någon form av personlig assistent har jag tänkt.
 
x I slutet av september ska jag springa Topploppet i Hagaparken i Stockholm, 1 mil närmare bestämt. (På under 1h)
 
x Kolla över mina gymnasiebetyg, om det är något jag ska plugga upp för eventuella framtida studier.
 
x Gå ner resterande av mina önskade kilon. Har gått ner 10, bara 5 kvar.
 
x Skriva högskoleprovet
 
Några saker som jag har tänkt mig att göra, man vet aldrig om någonting byts ut eller kommer till.
 
 

Dagen idag har ägnats åt att tvätta min fina lilla Opel som ska säljas (Om någon är sugen eller vet någon som vill köpa en bil är det bara att ringa), Det var ett hel dags göra kan jag berätta. Men den blev jätte fin, nu ska den bara ut på blocket. Peggan fick sig en tvätt den med. :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0