urinvägsinfektion och dunderförkylning

Ja det låter väldigt upplyftande bara man hör orden. Jag har haft ont i ryggslutet under hela veckan, började liksom fundera lite över vad det kunde vara. När jag kom hem igår kväll så var smärtan olidlig, jag började gråta och kunde knappt gå. Mamma kom på den smarta idén att det kanske kunde vara njurarna. Det gjorde inte ont när hon tryckte på ryggen. Då kom jag på att det faktiskt svider när jag kissar också. smartajag.. Så vi ringde till sjukvårdsupplysningen och pratade lite med dem och hon fixade en tid till mig på närakuten klockan 21. Så jag tog med mig kisset i väskan och tog med mig mamma och Sebastian dit. Väl där så träffade jag min gamla klasskompis, kul haha! Efter ett snabbt besök så konstaterade dem att jag hade urinvägsinfektion som vandrat upp i njurarna. Så nu ska jag äta penicillin i 10 dagar och så ska jag tillbaka om 14 dagar för att kolla så att sänkan är som den ska. Penicillin i 10 dagar lär betyda att jag ska hålla mig lugn och inte träna. skit!! Jag blev hemma från jobbet idag, för jag kände att jag inte orkade jobba. Jag har åkt på världens dunder förkylning också i samband med detta. Så jag hoppas att inte den blir värre och att jag kan jobba på måndag.

Imorse åkte Sebastian hem och jag blev kvar ensam i sängen. Jobb står på hans schema för helgen.

ikväll ska jag bara mysa framför tvn och tända massa ljus!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0