Lugn och skön lördagskväll

Jag ligger i min säng nu och jag tycker det är riktigt skönt faktiskt. Jag och mamma var uppe vid nio imorse för att fara till stan för att handla det mesta till studenten. Det gick bra tycker jag men när vi kom hem var vi helt slut. När vi kom hem så ringde Mickis och vi bestämde att vi skulle ses vid Lännaborg för att kika på Derby, Sen åkte vi hem och hon fixade mina naglar, så nu är de jätte fina, är helnöjd med dem. Hon är så duktig så! Mickis åkte vidare och Albin fixade tacos till oss andra. Sen har jag inte gjort så mycket mer ikväll. Jag har mest tagit det lugnt, provat kläderna till studenten och stått och speglat mig lite.. haha!
Jag har tittat lite på den bit jag och Therese har hunnit på talet också. Vi ska göra klart det på måndag tänkte vi. Det ska bli jätte roligt faktiskt, jag tycker verkligen det är jätte roligt att hålla tal, jag har bara gjort det en gång men jag tycker det är roligt att skriva så vi får se hur det går.

Jag har tänkt på en sak. När jag har tittat på Melodifestivalen och vissa låtar har gått vidare som jag tycker är skit dåliga. Och då kan jag tänka: hur fan kan de tycka att den här låten är bra?. Det har varit så fler gånger att jag verkligen tycker att vissa låtar är skit dåliga och så går dem vidare iallafall. Men sen i efterhand så tycker jag att de låtarna är bra, fast jag tyckte att de sög från början. Är det bara jag som är eftrebliven och inte fattar att låtarna är bra förns efter? Eller är dem som röstar synska och tycker att låtarna är dåliga fast de vet att de blir bra när man lyssnar på dem flera gånger? Jag kanske bara tar längre tid på mig att förstå att en låt är bra.
Bara en tanke


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0