Hur snygg är jag på en skala ett till tio

Ursäkta mig, nu tänker jag säga precis vad jag tycker. På Facebookk så har jag sett massor som har skrivit på sin status. "Gilla det här inlägget så skriver jag i din logg hur bra du ser ut på en skala 1-10" Varför ska andra sitta och bestämma hur bra jag ser ut. Får jag en 5 av någon, betyder det att jag är halv ful då? Och sen när någon skriver ett sånt här inlägg så är det över 15 som gillar det. Varför gillar man det? Vill man höra från någon annan hur snygg man är. Det är väl ingen annan som kan sätta en siffra på hur jag ser ut. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara mig, men jag tycker bara att det är idiotiskt och barnsligt att man ska behöva lägga ut sånt där på facebook. Är det kul att sitta och ge siffor till folk, hur bra eller dåliga de ser ut? Jag kanske är helt ute och cyklar, men jag tycker det är korkat. Sen att man"gillar" det, får man inte bekräftelse från någon annan då så att man måste få det via facebook. Man får en siffra på hur bra man ser ut.
- "Du får en femma av mig"
- "ååh tack, jag är halvful och tycker själv att jag är skit snygg".

Klart att man vill höra att man är fin och att man har snygga överarmar ibland. Men då kanske man kan få höra det av någon kompis, mamma,pappa, pojkvän,flickvän, osv.

Jag har sagt mitt! förstå mig rätt. Jag menar det inte personligen mot folk, men jag tycker att man kan tala om för varandra istället hur vacker man är istället för att behöva gilla sådana där statusar och få en siffra av någon som man kanske inte alls känner så väl. Alla är vackra på sitt sätt och alla är bra på något.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0