ledig dag

Ja idag är vi "lediga" från skolan. Lediga med uppgifter kallas det. Vi har hemstudiedag idag för lärarna ska leka en massa lekar eller vad de nu ska göra. Imorgon rullar det på som vanligt igen. Jag har försökt att plugga lite idag och det har gått hyffsat bra faktiskt. Ska snart ta min en promenad på isen tänkte jag. Isen ja, ja för utanför oss är det BARA is, när jag skulle till bilen igår så gled jag i princip hela vägen, tog jag ett steg så skulle jag ramla. Solen skiner så vi hoppas på att den försvinner illa kvickt.

Jag gjorde ett nytt försök på gymet igår, i fredags så gick det inte nå bra. Igår så gick det lite bättre men ingen succé direkt. Fick tok ont i skallen. Men jag tänkte att jag skulle göra ett försök idag kanske, men vi får se hur det blir med den saken. Det kanske bara får räcka med en lång promis.

Det spelar ingen roll vad det är som hänt i våra liv för att vi ska lära oss någonting utav det. Man behöver inte ha varit med om det värsta möjliga för att lära sig någonting utav det. Det kan ha hänt någonting som inte är så mycket för världen men det är en väldigt stor grej för en enskild individ. Man blir hela tiden tillsagt och påmind om att man ska tänka på alla andra som har det mycket värre än vad en själv har. Stora problem för person A kan vara skit små problem för person B. och vise versa. Klart att man kan ta sig en funderare om det verkligen är värt att gräva ner sig för. Men jag tycker att det är viktigt att man tar sig tid till att må dåligt ibland. Man kan inte alltid tänka på barnen i afrika som inte har någon mat, eller på Japanerna som har varit med om en tsunami.
För då skulle alla människor gå under, om alla hela tiden skulle intala sig själva att inte må dåligt för det finns andra som har det värre. Man får ta sig tid att må dåligt ibland, och sen tar man nya tag och då är de mini micro problemet ur världen.

Jag skrev ett arbete nyss och vi skulle göra en tidslinje från när jag föddes tills nu, om vad som hänt i mitt liv och vad jag har lärt mig av det. Det var då jag kom på det att det behöver inte ha hänt en jätte hemsk grej för att man ska lära sig någonting utav det. Jag har lärt mig av mina misstag här i livet och är glad över de beslut jag har tagit. Jag är lyckligare än någonsin



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0