En liten tanke

Ja det var en tanke idag som slog mig när jag var påväg till bussen. Jag undrar om det finns någon i hela världen som absolut INGEN bryr sig om. Alltså inte ens en hund, eller att kronofogden skickar ut påminnelser, eller att man får reklam hem. Alltså att man i princip inte finns. Jag undrar om det finns någon i världen som inte har någon alls. Tragiskt i såfall. Vissa kanske blir glada av att få brev från kronofogden, de kanske inte får brev från någon annan. Vart får man livsgnistan då? om man inte har någon att prata med, om man är helt ensam. Blir man knäpp och börjar prata med sig själv och helt instängd från omvärlden? Man måste ju få så sjukt dåligt självförtroende.

Jag har absolut ingen aning, men det slog mig bara att tänk om det faktiskt finns människor i världen som absolut inte har någon alls. Det är jag nästan säker på att det finns. usch!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0