första dagen, check!

Ja då var första dagen över och jag är hel nöjd. Det allra allra bästa med hela dagen är att jag har fått ett eget skåp, ett eget fack och två egna skåp att hänga kläderna i, plus att jag har fått en plats i kylen för matlådan där det står mitt namn. Det var nog det bästa med hela dagen. Jag känner mig verkligen vuxen. Jag står med i alla papper, jag står med i veckobrevet som är utskickat till föräldrarna, och som sagt så har jag fått ett skåp osv. Det känns verkligen helt underbart. Jag vet inte varför just det känns så bra, men det gör verkligen det. Jag kan ta dit kläder och ha kvar dem nu, för det är dit jag ska varje dag. Den känslan att slippa ta med sig saker hem varje gång man jobbat är så otroligt skönt. En sak som kändes lite konstigt var när vi fick pappret med årsdata, där det står när det är lov och lovdagar osv. Så såg jag att det stod "studiedagar" det första jag tänkte var att "skönt, då är jag ledig" Men jag kom på mig själv i samma sekund. Jag går inte längre i skolan utan nu är det jag som är "lärarn" eller assisterande lärare som det heter där jag jobbar. Jag ska alltså komma till skolan iallafall och planera :) det känns också lite konstigt men endå sjukt häftigt.

btw. Jag har lärt mig att uppskatta lunchen så sjukt mycket nu. Matlådan är ju höjdpunkten på hela dagen :)
Nu ska jag kolla klart på Lotta på Liseberg sen ta mig en rask promenad. Idag har jag börjat mitt nya liv så ni vet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0