Ryggsäcken full av ångest

Det känns verkligen som jag har tagit av mig en ryggsäck, en ryggsäck full med ångest som väger bly. Idag har vi lämnat in projektarbetet. För stunden så kan jag stolt titta på min tunga ryggsäck med ångest ligga brevid mig. Dock behöver jag ta på mig den ikväll igen, men jag plockar ut lite så att den inte är lika tung längre.

Jag har ingen aning om vad jag pratar om.. Vi har suttit hela helgen med vårat projektarbete. Just nu känner jag en jävulsk huvudvärk och är sjuktsvettig. Den där ryggsäcken jag pratade om är nog det som har hängt över mig tills nu. Dock så kommer det fortsätta så här efter påsklovet. Ryggsäcken kommer alltså att väga mera då. Men nu den här veckan plus påsklovet (v.16) kan jag bara fokusera på andra skolarbeten som ska göras och ha en ryggsäck på mig som är lite lättare, men fortfarande full av ångest.

Jag längtar till vecka 19. Då ska ALLT vara klart, precis ALLT. Sen ska jag bara njuta resten av skoltiden så att man kommer ihåg allt bra med skolan.

Solen skiner och jag ska hem och plugga till ett prov som jag inte kan någonging om. Alltså hem och ta på mig ryggsäcken med ångest, i en lättare version.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0