Lev för dagen

Jag låg och tänkte igår kväll på att jag jämt säger en massa saker som jag ska göra och att jag lovar vissa att jag ska göra saker. Jag ska sluta med det! Det blir aldrig som man tänkt sig iallafall. Är man medveten om att det värsta kan hända så blir det inte lika jobbigt när det väl händer. Går man och tänker hela tiden att allt är bra och allt kommer alltid vara bra. Då blir man jätte besviken så fort någonting händer. Det låter jätte negativt att om man alltid ska gå och tänka på att dåliga saker kan hända. Det behöver inte alltid vara dåliga saker som händer. Men oväntade saker kan man säga. Det är bättre att ta dagen som den kommer. Såklart så måste man planera ibland. Men det är så himla skönt att slippa planera ibland.

Just a thought


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0