undrar lite saker bara

Sitter och funderar över varför folk gör varandra illa hela tiden? Par sårar varandra genom att antingen vara otrogna eller ljuga. Varför? och ena sekunden så sitter man och har sitt hjärta krossat och är så ledsen så. Andra sekunden när partnern säger att han ångrar sig osv, då är allt helt plötsligt lugnt eller? Vi människor är så jävla dumma egentligen, vi blir behandlade som skit. Varför tål man att bli behandlad som skit? jag vet många som har blivit behandlade som skräääp, bland annat jag, det är därför jag blir så irriterad på att folk inte fattar. Men sådana saker kan ingen annan banka in i skallen på en, man måste komma på det själv, helt själv. Man vet när det är dax att dra, tyvärr kan det ta alldeles för lång tid. Men förhoppningsvis så kommer man på det till slut.

Jag förstår precis hur alla har det som har blivit lämnade och som har en partner som varit otrogen. Men mår fan inte bättre av att sitta och älta och älta det, lämna det och gå vidare. Det blir inte bättre av att man sitter och skriver på sin blogg eller på facebook att livet är skit och att man vill dö eller nått sånt. Klart att livet kan vara skit ibland och att man skriver det. Men när en människa skriver att man mår skit dag in och dag ut, så är det inte en jävel som bryr sig till slut. Man kanske skulle försöka att tänka lite positivt, då blir allt mycket enklare. Jag vet att det inte är lätt att alltid vara positiv men ibland måste man försöka, för allt blir lättare då. Ut och gör någonting kul, träffa kompisar, åk och bada med någon, dra på bio gör vad som helst. För ingenting blir bättre av att sitta hemma och tycka synd om sig själv, det blir bara jobbigt. Tänk på alla saker som man har här i livet, tänk på alla saker som man är bra på, tänk på vad som är fint hos dig, tänk på vad du gör för bra om dagarna, vad som helst kan man tänka på, bara det är bra tankar. Tänk på hur mycket värd du är!!!

Life is what you make it.

Inga problem är stora nog att inte kunna lösas


Jag är glad att jag har så underbara människor omkring mig <3



Kommentarer
isis

"gilla"

2010-11-15 @ 19:27:47
R

Du är en klok tjej du :)

2010-11-15 @ 19:51:41
URL: http://lovewhoyouare.blogg.se/
Anonym

Tur att AMANDA är klok iafl =)

2010-11-22 @ 13:49:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0