hur ska tjejer vara?

Jag hittade en text som jag skrev en dag när jag var såå sjukt leds på hur man dömer folk innan man känner dem, osv. Så jag tänkte skriva den här också. Tyckte att det var värt att tänka till.

Tjejer, hur ska tjejer vara? vad ska de säga, hur ska de se ut? Jag har gått hela dagen och funderat på det. har tittat, lyssnat, och försökt mig på att förstå. Själv har jag kortklippt frisyr, gymnastikskor, och millitärgröna hängbyxor. Jag har tittat på hur alla tjejer ser ut, jag ska inte säga alla men 90% var "fin klädda". Är det så man ska se ut? leggins, ett tight linne som slutar precis vid rumpan, är det så man ska se ut för att folk ska titta på en? är det då alla tittar? Smink är nog något som de flesta inte går ut utan att ha på sig. Ska det vara så? är det då alla tittar? Alla måste leva upp till en massa kvar som samhället har. Vad är det som vi ser på tv? smala, snygga, sminkade tjejer. För det är så vi "ska" va. Den vanligaste komentaren om mode måste ju endå vara: nej jag följer inte mode, jag tycker bara att det är snyggt. Ja visst kan man tycka att det är snyggt, men varför tycker vi att det är snyggt då? Jo, för att det visas på tv stup i kvarten och att alla på tv ser ut så. Om vi går tillbaka till hur alla ser ut på stan. Jag tror jag har provat på dem flesta hårfrisyrer och klädstilar, jag vet när man blir inspanad och när man inte blir det. Går man utan smink och har tighta kläder på sig. Ja, då kanske man blir inspanad, för då ser man kroppens fprmer som tuttar, ben och rumpa för det är de som är mest intressant. Men går man i mjukiskläder och är utan smink, då är man definitivt inte intressant. För vad är det som är intressant att titta på då? , INGENTING! Man ser inte kroppen och ansiktet är inte över täckt med en massa smink. Det är bara att inse att det är inte personligheten som folk tittar på från första början, det är utseendet tyvärr. Har man inget bra utseende eller inte "fixat till" det, ja då får ingen reda på insidan av den personen. Men när folk tittat klart på insidan så börjar man granska personligheten. Det är personligheten som får den att stanna, eller dra.

Bara något att fundera över, varför är det såhär? :S


 /Amanda :D


Kommentarer
Niccole

Åh vilken bra text gumman! Tur att vi har varandra så vi kan kila omkring i våra stora mjukiskläder och slippa synas!



Älskar dig!

Föresten så behöver du inte ha bråttom till mig på frdagen, för min syster kommer och sover här så det blir nog fullt hus ändå. Så vi ses på lördag istället? :) Sov så gotts

2010-06-09 @ 23:05:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0