Skolångest och svidande baklår

Sitter här med lite skolångest, eller inte lite utan mycket. Har inte gjort någonting av de saker som jag ska ha gjort. Har fått två böcker, en på svenska och en på engelska. Har inte läst någon av dem. Ska skriva två engelska historier tror jag, har inte gjort någon av dem. Jag är lat, det är den stora boven i allt. Jag orkar inte ta tag i skolan. Jag känner själv hur jag bara sjunker och sjunker i betygen och i allt det som ska göras. Förut kunde jag vara nöjd med VG men nu är jag nöjd om jag klarar godkänt. Jag säger hela tiden till mig själv att jag ska göra bättre och att jag ska klara bättre än G. Men det blir aldrig så. I och för sig så handlar det om olika ämnen, jag är inte sådär slapp i alla ämnen. Men i många, tyvärr. Körkortet ska snart tas det med. Träningen ska tas tag i ordentligt. Jag hade som nyårslöfte att jag skulle träna mer, dricka mindre, äta mindre onyttigt. Men jag har inte lyckats med någonting. Jo att dricka mindre, eller det beror på vem man frågar om det. Men jag dricker oftast en gång på helgen. Förut så drack jag både fredag och lördag. Men nu ska jag helst sluta att dricka varje helg, kanske varannan eller helst bara en gång i månaden. Eftersom jag vill verkligen ta tag i träningen och då måste jag sluta dricka på helgerna, eftersom träningarna är på helgen och dricker jag kvällen innan träning eller efter träning så är träningen bortkastad. Men det där med maten och allt jag stoppar i mig det tänkte jag ta tag i, i början av Februari. Det är bäst att ha ett spikat datum för då kan jag slarva med maten lite nu och så tar jag tag i det ordentligt då istället. Träningen den ska jag komma igång med imorgon, om nu mitt baklår kan bli bättre, plus mitt knä. Vi ska springa imorgon och sen bara leka i gympasalen, det ska bli jätte kul faktiskt. Jag har haft på linement stick, på mitt baklår nu och jävlar vad det svider. Man kan bara dra med det där sticket en gång för annars bränner det riktigt mycket. Men nu så drog jag två gånger och det får jag sota för nu. Ajaj. Men jag hoppas att det blir bättre snart. Knät det kan jag nog springa med,för det gick bra när jag var ute och gick för ett tag sedan, och då lär det gå bra när jag ska springa också. Jag gick i och för sig bara 3km men det var skönt. Sen är det ju som sagt träning på Fredag, utomhus. ojoj kan bli kallt. Efter träningen blir det myskväll med Sara. Det var länge sedan det. Så i helgen blir det inget party för min del, eller vem vet man kanske hamnar på party på lördag men jag ska inte dricka. Nej nu ska jag kika vidare. hejsvejs



Så nära men endå så långt bort



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0