Pappas garderob

Jag tittade mig nyss i spegeln.. och jag blev inge nöjd. Håret är bara kaos, har inga snygga kläder, jeansen passar inte, och så råkade jag för tillfället ha otvättat hår. Jag orkar aldrig fixa mig på vardagarna, och så blir det oftast mjukisbrallor nu mera, tråkigt som fan egentligen! Men det är bara för att jag är så jävla bekväm och inte orkar gå upp och fixa håret, så det blir osmikat och mössa. Sminkningen är inte så viktig för det spelar inte så stor roll om jag har smink eller inte, men mest håret faktiskt. Håret är i en jobbig längd som man inte riktigt vet vad man ska göra åt det om man inte har så häääääääääääääääär mycket tid till att fixa det. Antingen blir det två flätor, tofs eller mössa.

Skisamma det var inte dit jag skulle komma. Men jag har velat haft en stor skjorta, typ en herr skjorta som är tok stor och mysig. Så jag tog det stora klivet in i pappas garderob, och vad fann jag väl där? Jo en flanellskjorta. Först så tänkte jag att det är väl nå från Blå kläder, lantmännen eller något annat bonde ställe, haha! Plus att den säkert luktade kossa eftersom den låg bland hans andra flanell skjortor. Men när jag tittar på lappen så ser jag att den är från HM, (inte för att det egentligen hade spelat någon roll vart den kom ifrån men blev lite chokad bara) Plus att det satt nålar kvar i den. Det betyder att den inte är använd. Eller så betyder det att någon har satt dit dem i efterhand för att den som sätter på sig den ska sticka sig (långsökt) hur som helt så snodde jag den. Har väl kanske tänkt att berätta det så småning om. Om en sisådär 35 år när han endå inte kommer ihåg den. Jag berättade läget för Albin, att jag aldrig kände mig fin i skolan, det första han klämmer ur sig är: ja du brukar se ganska skabbig ut. TACK tänke jag då! Men sen fortsatte jag berätta om att jag snodde pappas skjorta för att jag skulle känna mig lite finare, kanske ha jeans för en gångs skull (dem få jag kan ha) Och då säger albin: Du vill känna dig fin, och så tar du pappas skjorta? är det att känna sig fin? HAHA!!

Jag ville iallafall ha någonting annat på mig än mjukisbyxor. haha så nu vet ni ifall ni undrar varför jag inte har mjukisbrallor på mig imorgon :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0