Mätt och belåten

Nu har jag fått lite mat i magen också, det är aldrig fel. Jag och lillebror Albin gick nyss ut med katterna i "kullhuset" heter det sedan gamalt, det är vårat minsta gamla höns hus, fast nu används det bara till kattungarna, Mulle var väldigt ostadig i bakbenen när han vaknade, men nu så verkade det gå ganska bra iallafall. Men vi bestämde att de skulle vara instängda inatt så de inte bråkar med nån eller så. Jag förstår inte varför de ska upp och gå direkt efter, jag hade legat kvar och vilat jag. Men jag är ju faktiskt ingen katt. Deras pupiller täckte hela ögat, har aldrig sett så stora pupiller någon gång. Stackarna, men det blir nog bra nu hoppas jag. De springer nog inte och pissar överallt nu. En katt kommer troligtvis få kattbebisar snart, hon är rund som en fotboll. Jag undrar hur många kullar hon har fått, det är över 20 iallafall. Fast det börjar synas nu också att hon har fått så många bebisar, hon börjar se lite skabbig ut och är inte särskilt fin längre. Men bebisarna blir alltid söta :). Fan vad jag babblar om allt onödigt idag. Det kanske är för att jag har varit hemma nästan hela dagen och inte har något bättre för mig. Då blir det oftast en massa bloggande. Aja nu ska jag väl göra något annat.


Nu har jag kommit på hur man ångrar när man råkar ta bort allt. haha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0