Rättvik var dunder

Ojojoj, även om jag bara var där i tre dagar så var det underbart roligt! Jag,Jenny och Elina åkte med jennys familj upp till rättvik, och vi blev avsläppta på Campingen som Elina skulle bo på, för hon skulle bo med Larsson och dem. Och vi satt där ett bra tag och drack lite öl och så. Efter ett tag bestämde vi oss för att gå till Campingen som jag och Jenny skulle bo på, så vi släpade alla grejer och började gå, jag ringde till Robin och bad honom möta oss, så han och Robban kom och mötte oss så snälla som dem var. Robin bar till och med min packning :) Väl framme så slängde vi in alla saker i husvagnen och efter ett tag så for vi vidare till Parken, där var det lagom ös. Så jävla kul det var. Sen hem och sova.
 
På tisdagen så vaknade jag tidigt, jag var den enda som inte orkade sova länge, men jag låg kvar i sängen iallafall. Efter ett tag så kom jenny till våran husvagn, vi satt och snackade lite och sådär. Efter ett tag så åkte vi och badade i Siljan med Robin, Fredde och Lalle. Fast Lalle och Jenny badade inte. Det var ju duktigt kallt iallafall, men skönt som fan. Sen så gick jag och jenny upp på stan och käkade korv, godare korv har jag aldrig varit med om. Haha! Sen knatade vi tillbaka till Campingen. När vi varit där ett tag så gick vi och duschade i svinkallt vatten, men det var endå hyffsat fräscht, men ren blev man. Huvudsaken var väl det. När vi var klara så gick vi ner på stan, eftersom den stora crusingen var då. GALET mycket folk och bilar. Vi hade underbart väder iallafall. Vi satte oss och kollade på alla bilar, träffade Elina en stund också, gick runt lite och käkade Thai mat. UNDERBART gott. Vi gick runt lite så, hade det allmänt trevligt. På kvällen blev det parken igen, mindre drag då men vad gör det då. Vi satte oss och tog en öl och lite så. Gick tillbaka till campingen och gjorde inte så mycket. Till slut så gick alla och lag sig och det var bara Jag, Fredde och Robin vakna. Och vi visste inte vad vi skulle göra, fredde satte sig i någon van med en kille. Robin snackade med någon kompis som var inne i stan och som ringde från polisen och satt där så Robin cyklade in till stan igen och jag orkade inte vara vaken så jag gick och lag mig och efter ett tag så kom fredde och gjorde popcorn så vi satt och käkade det och sen somnade jag. Fast jag hade blivit tillsagd att inte somna, men vem kan ligga i en säng mitt i natten utan att sova. Inte jag iallafall. Vaknade av sen att Robin kom och lag sig. Så jag som hade somnat med jacka och allt tog av mig det efte ett tag eftersom det blev duktigt varmt.

Onsdag=hemfärd, egentligen skulle jag åkt med Bosse och Ylvas kompisar hem idag, eftersom dem bodde i Borlänge så var det inte direkt nära. Och dem bodde på hotel och där måste man vara utcheckade vid tolv. Så då hade jag varit tvungen att ta bussen 9.20 från rättvik och bytt buss i leksand, men det var jag inte så sugen på. Som tur var så skulle Fredde och Robin också hem samma dag, så jag fick åka med dem. Alla dem andra drog till Leksand sommarland, så det blev bara, jag, robin, fredde, tomas och linn kvar. Så vi bestämde oss för att åka till Siljan och bada idag igen, lika kallt som gårdagen var det inte men nog var det kallt alltid. Vi gick upp på stan för att ta ut pengar, och några köpte glass, vi kollade även lite i stånden som fanns men det var inte direkt någon som var sugen, vi var mest trötta. Så vi åkte tillbaka till campingen och packade ihop alla grejer, .På vägen hem sov jag en stund, Robin sov nästan hela vägen. tills vi stannade och köpte korv sov jag, hehe!

Klockan var precis halv sju när jag kom hem, och jag hade egentligen träning men jag ville ha ordentlig mat och så, satt jag sket i den. Efter maten så tog hela patrasket, alltså våran familj plus skåningarna en promenad till Tina och Uffe för att bada, dem var inte hemma men vi fick gå dit och bada endå. Riktigt skönt var det, men jag var så himla trött så jag och Albin gick hem ganska direkt efter vi badat klart. Det blev en promenad på 6 km, duktiga! hem och sova nästan direkt, blev lite fika med mammsen och dem. sen slocknade jag som ett ljus.

Natten bestod mest av en massa jobbiga drömmar. Eftersom jag egentligen skulle upp och jobba idag, men jag vill inte jobba på det där jobbet, har gått och haft ångest över det enda sedan jag började. Så det blev ett pass avklarat för min del på Provoice. HAH! men som sagt så gick jag upp tidigt för att ringa och antingen säga upp mig om det gick eller säga att jag var sjuk och sen komma i eftermiddag och prata med dem. Men jag försökte ringa och ringa men det var ingen som svarade, så jag försökte en gång till alderles nyss och pratade med en och sa att det där inte var min grej så han skulle stryka mig och så. Mitt hjärta lättades verkligen, riktigt skönt att inte behöva jobba där nått mer. Har liksom gått och mått dåligt över det där. Eftersom jag inte var riktigt sugen från första början så känns det riktigt skönt när jag har fått det ur världen. Skåningarna åkte hem för ett tag sedan också. Har varit kul att träffa dem, även om jag har varit borta några dagar, men det var kul att dem kunde stanna så länge :) Nu ska jag städa undan på mitt rum och sedan ikväll är det träning :D pusshej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0