Matte

Nu sitter vi och har matte, eller jag har inte matte. Men de andra har. För jag ahr inte gjort matteprovet och de andra gåt igenom det. Men det gjorde ingenting att vi satt här för vi skulle endå göra ett annat prov. jag och Niccole har suttit och kollat runt lite på olika bloggar och så idag. Det är helt sjukt hur många unga mammor det finns. Man blir nästan lite avundsjuk. Nej men det finns inte med på kartan, men det är kul att kolla runt på alla andras bloggar och se hur de klarar av vardagen. Det är mysigt på nått sätt. Vi kollade på en blogg där det var en tjej hon är 16 år och tvåbarns mamma och hon märkte inte att hon var gravid. Hon var med i ett repotage i aftonbladet också. sjukt häftigt. hon fick sitt första barn när hon var 15 och sitt andra när hon var 16. hon märkte det när det var en månad kvar till Bf. Helt sjukt hur det inte kan synnas. Det är häftigt iallafall.

Det känns skit skönt att man har gjort engelska redovisningen och svenska provet. Fast jag vet att jag inte klarade svenskaprovet. Jag skrev lite oseriöst på de frågor jag inte kunde. och Emma blev inte så glad kanske men jag lovade iallafall att jag ska ha nästan alla rätt på omprovet sen. Jag ska faktiskt plugga ordentligt på det. Men det känns som om man inte bryr sig om svenska,engelska, matte och de andra ämnena. Det känns som om vård&omsorgs ämnena var viktigast. Men så är det inte. Men jag tycker faktiskt att det går bra för mig i skolan. För det här svenskaprovet som jag kommer få omprov i, det är mitt första omprov nånsin.  Menmen.. nu är det slutpratat om skola.

I helgen så har jag ingen aning om vad som händer, fast det spelar faktiskt ingen roll för det är skönt att bara ta det lungt också. Det känns inte längre som om man behöver göra nånting varje helg längre. Livet är kort sägs det. Men egentligen så är det inte det. Aja nu orkar jag inte skriva mera för jag har inget att skriva om. Skriver nog när jag kommer hem. ha en bra dag. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0