Freeeedaaaag

Idag är det efterlängtade fredag och jag sitter just nu i skolan med Linn och vi har haft 40 minuter engelska där vi bara satt och skrev om vad vi ville ha i julklapp. Vi  ska sitta här nu till halv tolv, i och för sig inte sååå långt kvar men vi har suttit här en stund också. De andra i klassen är och tar knorrsprutan på Fyris skolan, men jag ska inte ta den idag utan jag ska ta den någon annan dag istället. För i helgen har jag inte tid att vara sjuk ifall man skulle bli det, you never know. Egentligen ska jag sitta och läsa en berättelse på engelska och sen ta ut fyra nyckelord ur den och sen skriva en egen liten berättelse. Ska snart göra den så jag slipper vara i skolan den 21, för då har vi en buffert dag som de så fint kallar den. Det är iallafall en sådan dag där man ska vara i skolan ifall man har några rester i nått ämne. Skulle ju egentligen vara bra att vara här då så man får saker och ting klart, men som sagt jag har som mål att vara klar med allt innan dess. Så nästa vecka lär jag ligga i med allt jag har kvar. JAg ska ju hjälpa mormor att sälja prinskorv på Maxi, det är så himla roligt faktiskt.

Efter skolan så ska jag åka hem och städa undan i mitt rum och packa lite olika väskor. En väska som jag ska ha med mig hem till Elina och en fotbollsväska. Jag har verkligen fullspäckat schema i helgen. I like it! Efter att jag städat så ska familjen och jag åka in till Akropolis och käka med hela pappas släkt eftersom farfar har fyllt år. EFter det så ska jag bege mig ut till Brunnby på 20 årsfest på nått sätt, kan ju hoppas att mammsen och pappsen är så snälla och skjutsar ut mig dit. EFter festen blir det till att åka hem till Elina och sova över där. På Lördagen så lär vi gå upp med tuppen, om inte tidigare än tuppen, för vi ska vara i stan och ta bussen klockan 8 mot Grisslehamn. Åka Ålandsbåt och käka julbord för hela slanten. Nice! När vi anländer till Uppsala på kvällen så står förhoppningsvis min mor där med mina fotbollsgrejer, och jag åker med henne till Diöshallen för att spela Lucia cup. Går vi vidare så åker jag hem och sover och laddar om för morgondagen, men går vi inte vidare så kan det vara så att jag åker med Jenny och Elina på fest igen. På Söndagen då somsagt, går vi vidare så spelar vi slutspel på morgonen och efter det så ska jag åka till Skaris och käka julbord igen med mammas släkt :D och jag vill faktiskt se ett luciatåg i år så om det hinns med så blir det lucia i jumkil klockan sex. Sen har jag nog ingenting mer att göra i helgen :D haha!

Nu så lär jag nog börja på med den där engelska historien. Men ha det guld så länge och hoppas ni får en mysig lucia! puss och kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0